Pages

Selamat Datang.,,,Wahai Saudaraku

pink purple flowers

More Arabic Scraps at Jhocy.com

Pengunjung

Selamat Datang, Kunjungan ke:-

Saturday, December 18, 2010

Anak Durhakak Lagi Durjanak!!!!!!

Di sebuah kampung yang diberi nama Kg. Kuali Lebam Sebatang Pohon.... tinggallah seorang janda beranak satu...Senah namanya. Anaknya nak kata budak tidak...nak kata tua pun tidak tapi perangai...masyaalah! ngalah kan setan aprait.... Mereka hidup takler senang...hidupnya kais pagi makan pagi...kais petang makan petang.
Nama anak Si senah nie orang panggil Dak Atan... SiAtan nie kurang ajar orangnya....hobi utama dia lumba motor haram....oleh sebab perangainya tak serupa orang .maka maknyapun tak kuasa nak layan kerenah anaknya tuh! nak dijadikan cerita....
One day tuh, Atan teringinkan sebuah motor...selama nih pun kalau Si Atan  teringin nak ber-racing dia pinjam dari kekawannya...tapi kali nih dia tak berpeluang lagi disebabkan kawannya dah serik pinjamkan motor kat dia...maklumlah ganas dan gelojoh dan rakus sangat. so, dia paksa ler maknya belikan sebuah motor yang canggih ala-ala kawasaki cap ayam!!!
dengan kurang ajarnya Atan berkata " ouit! kau!! aku nak motor" . Dengan lemah-lembutnya maknya jawab " mana aku nak cekau duit Atan oii?" Atan bengang tahap durjana lalu dengan biadapnya Atan berkata lagi" Aku tak reti kira orang tua!!! kalau aku kata aku nak...aku naklah!!! besok aku nak tengok motor tuh dah ada depan mata aku.. FAHAM????"
maka keesokkan harinya tersedialah motor canggih kawasaki cap ayam tuh utk SiAtan...sebulan selepas tuh... Senah teringin nak minum air teh BOH.. Disuruh anaknya belikan serbuk teh tu....Dengan angkuhnya Atan  menjelingkan matanya sampai juling sambil melenting...........
Atan: Apa ??? ko nak aku belikan teh semata2 untuk ko, dengan naik motor aku yg canggih nih?? mana boleh!!! Tak glamour lagi takder class mum!!!!
Mak: tak pe kalau ko tak nak tolong aku !!
Dengan sedih Senah menahan sabar...Lepas tuh Atan pun blah ngan motor kawasaki cap ayamnya ((pergi Racing)) ... Nasib Atan agak malang yg kurang berbau..dia mati katak penyek dlm kemalangan ketika berlumba ((padan muka!!!)) ...maka mayatnya pun dikebumikan dengan selamat... semua sanak saudara sedih atas kematian Atan kecuali emaknya....
Kemudian ketika orang menyiram air mawar di pusara Atan..maknya enggan menyiram pusaranya ngan air mawar.. tetapi maknya menggunakan air TEH yg di campurkan sesudu susu pekat cap ayam(((tak bleh lebih saranan kerajaan,takut kene kencing lemak berkrim))).......lalu... maknya berkata "kerana teh la anak aku mati..."
Sedang maknya sibuk menyiram...tetiba...kubur Atan merekah..maka semua yang ada disitu angkat sebelah kaki lalu lari lintang pukang ..tak cukup tanah kecuali Senah..(.emaknya) lepas tuh....atan keluar dari kubur dan bertentang mata dgn maknya((sampai juling mata emaknya bertentang mata)).. Lalu dengan tak semena2 mulut Atan bergerak dan berkata dengan lantang.........
"
"
"
"
"
"
"
"
"
teh BOH ada UMMMPPHHHH !!!!!!


SEKIAN.......al kisahhhhh..

No comments:

Post a Comment

Followers